Elektronické nakupovanie

online shopping

V dnešnej ére internetu a počítačovej techniky vybavíte všetko takzvane online.  Platí to aj pre nakupovanie. Elektronické nakupovanie alebo nákupy cez internet sú čoraz viac obľúbenejšie a rozšírenejšie. V minulosti boli ľudia k tomu trochu skeptickejší. Čo je vlastne úplne prirodzené, ľudia sú skeptický v podstate ku všetkému, čo je nové a čo nejakým spôsobom mení ich spôsob myslenia alebo zaužívané návyky. K tomu, čo je rokmi overené majú prirodzene väčšiu dôveru.

Nakupovanie cez internet má svoje výhody rovnako ako svoje nevýhody. V tomto článku sa im budeme venovať.

Výhody nakupovania cez internet:

  • Lepšie ceny: je to logické, internetový obchod neplatí prenájom za obchodný priestor ako to majú kamenné obchody, preto sú ich ceny väčšinou o dosť menšie.
  • Možnosť porovnania cien: Jednoduchý systém porovnávanie cien, lepšia možnosť nakúpiť čo najlepšie. Dnes už existujú aj špecifické porovnávacie servery, ktoré sa na porovnávanie cien zameriavajú.
  • Lepší výber tovaru: možnosť navštívenia niekoľkých internetových obchodov za pár minút z toho plynúci lepší prehľad a možnosť porovnania si rôznej kvality ponúkaných tovarov vo viacerých internetových predajniach.
  • Väčšia rýchlosť nakupovania : čas ktorý venujete online nakupovaniu sa nedá porovnať s časom, ktorý miniete pri normálnom nakupovaní. Pochopiteľne je neporovnateľne menej.
  • A keďže vývoj sotware ide míľovými krokmi dopredu, domnievam sa , že v oblasti internetového nakupovania nás čoskoro čakajú ďalšie novinky, technické zlepšenia a moderné inovácie.

Nevýhody nakupovania cez internet:

  • Najväčšou nevýhodou je podľa môjho názoru to, že keď si niečo kupujeme cez internet má to jeden veľký háčik – proste to nevidíme naživo. Čo je najväčší problém, keď si chceme kúpiť nejaké oblečenie alebo obuv. Keďže si to nemôžeme vyskúšať, nemôžeme si byť istý, že nám to bude sedieť.  Samozrejme všetko sa dá vrátiť, ale komu sa s tým chce zaoberať. Nejaký tovar je pri online nakupovaní úplne bezproblematický. Napríklad drogéria. Pravidelne si objednávam kozmetiku tiande a vždy som s objednaným výrobkom stopercentne spokojná.
  • Tovar však môže prísť poškodený.
  • Tovar nemáme hneď, na donášku si musíme počkať.